In deze moderne tijd van Google is AdWords hot. Adverteren in bekende media als televisie en radio kost kapitalen. Met AdWords bepaalt u zelf het budget en kunnen uw inkomsten ten alle tijden in de gaten gehouden worden door simpel in te loggen met uw accountgegevens.\r\n\r\nAdWords werken het beste als uw zakelijke website optimaal ingericht is. Google hanteert een vergelijkbare formule bij hun zoekmachine. Er moeten bepaalde conversie codes op de website geplaatst worden en deze zullen vervolgens ingesteld worden binnen uw campagne. Als Google AdWords Expert kijkt u vooral naar relevantie van zoekwoorden en de opbouw van de website. Het leuke is dat u door het volgen van eenvoudige stappen zelf een expert op dit gebied kunt worden. Daarnaast is remarketing een veel ingezette methode om relevante bezoekers voor een scherp tarief aan te trekken.\r\n
Basiselementen voor een goede campagne
\r\nOm een Google Awords Expert te worden zou u een aantal basiselementen kunnen controleren. Heeft u de campagne bijvoorbeeld goed ingesteld qua geografie? De advertentie laten zien aan de andere kant van de wereld levert niets op en verspilt alleen uw vertoningen. De CTR (click through ratio) zal hiermee omlaag gaan en uw kosten zullen dan onnodig omhoog gaan.\r\n\r\n\r\n\r\nEen andere handige optie van AdWords is dat u advertenties kunt testen. Zo kunt u precies zien welke variant geschikt is om naar uw inzicht het meeste publiek te bereiken. Zijn dat degene waarin de tarieven vermeld worden of degene met de nadruk op de promotie van uw product of dienst. Door deze testmodus leert u waar de doelgroep naar op zoek is en kunt u een betere conversie genereren.\r\n
Remarketing voor hogere betrokkenheid
\r\nNaast de reguliere tekstadvertenties kan je ook gebruik maken van de zogenaamde remarketing methode. Met deze advertenties kan je ex-bezoekers van je website opnieuw benaderen. Een effectieve methode omdat deze mensen hoogstwaarschijnlijk geïnteresseerd zijn in je product of dienst. Remarketing wordt ook wel retargeting genoemd in de online marketing wereld.